کد مطلب:369876
پنج شنبه 19 اسفند 1395
آمار بازدید:382
(و نصح لعبادک)
چه اندازه موعظه و نصیحت و سفارش بامت فرمود و حق و باطل را بآنها نشان داد که تمام هم او نجات امت بوده حتی در قبر
رب امتی
میگفت، فردای قیامت هم رب امتی میگوید
(و صدع بامرک)
و بطور واضح و روشن و آشکارا اوامر ترا اعلام فرموده و انجام داد با اینکه چه اندازه او را تهدید کردند و چه اندازه اذیت کردند و در مقابل یک دنیا شرک و کفر قیام کرد و استقامت ورزید.
اما اقربیت حضرت رسالت جایی که در معراج برود تا
(قاب قوسین او ادنی)
و در قرآن بخاتم النبین تعبیر فرماید و از ضروریات دین افضلیت آن حضرت است که منکرش کافر است و در قیامت اول کسی که وارد بهشت میشود و امتش هم قبل از سایر امم بهشت میروند یعنی مؤمنین از آنها و اوصیاء او هم قبل از انبیاء و اوصیاء وارد میشوند.
و تعبیر بمجلس این نیست که مجسمه از عامه قائل هستند که العیاذ خدا بر تخت نشسته و حضرت پهلوی او نشسته است زیرا خدا جسم نیست مکان ندارد بلکه مراد رتبه و مقام است که در صفات الهی از علم و قدرت و حلم و سایر صفات ربوبی از أطیب البیان فی تفسیر القرآن، ج14، ص: 329
اجلهم عندک قدرا و او جهنم عندک جاها
تمام انبیاء بالاتر و نزدیکتر است و در حدیث داریم